ChatASD

const twoSum = function (nums, target) { let target2 = [] for (let i = 0; i < nums.length; i++) { for (let j = 0; j < nums.length; j++) { if (nums[i] + nums[j] === target) { target2.push(i, j) } } } return target2 } nums = [2, 7, 11, 15] target = 9 console.log(twoSum(nums, target)) qayerda xatolik bor tushuntir sodda qilib

Kodingizda bir nechta xatoliklar (yoki to'g'rirog'i, kutilgan natijaga olib kelmaydigan holatlar) mavjud. Keling, ularni sodda qilib tushuntirib beraman: **Hozirgi kodingizning ishlash printsipi:** 1. Siz `nums` massividagi har bir elementni (`nums[i]`) olib, uni `nums` massividagi boshqa har bir element bilan (`nums[j]`) qo'shib chiqasiz. 2. Agar yig'indi `target` ga teng bo'lsa, `i` va `j` indekslarni `target2` massiviga qo'shasiz. 3. Oxirida `target2` ni qaytarasiz. **Natija (`[0, 1, 1, 0]`) nima uchun chiqmoqda va xatolar qayerda?** 1. **O'zini o'zi qo'shishi mumkin (keraksiz):** * `i` tsikli `0` dan boshlanadi. * `j` tsikli ham `0` dan boshlanadi. * Bu degani, `nums[0] + nums[0]` (ya'ni `2 + 2`) kabi yig'indilarni ham tekshirasiz. Odatda "Two Sum" vazifasida bizga ikkita **turli** element (yoki turli indekslardagi elementlar) kerak bo'ladi. 2. **Takroriy juftliklar (Duplicate pairs):** * `i = 0`, `j = 1` bo'lganda: `nums[0] + nums[1]` (ya'ni `2 + 7`) `9` ga teng. Shunda `target2.push(0, 1)` bo'ladi. `target2` = `[0, 1]` * `i = 1`, `j = 0` bo'lganda: `nums[1] + nums[0]` (ya'ni `7 + 2`) `9` ga teng. Shunda `target2.push(1, 0)` bo'ladi. `target2` = `[0, 1, 1, 0]` * Siz bir xil juftlikni (`2` va `7`) ikki xil tartibda (`[0, 1]` va `[1, 0]`) topib, natijaga ikkalasini ham qo'shib yuboryapsiz. Vazifa odatda bitta to'g'ri juftlikni qaytarishni so'raydi. 3. **Hamma topilgan juftliklarni qaytarish:** * Agar massivda `target` ga teng bo'ladigan bir nechta juftlik bo'lsa, hozirgi kodingiz ularning hammasini `target2` ga yig'ib qaytaradi. Lekin "Two Sum" vazifasining standart talabiga ko'ra, **birinchi topilgan juftlikni** qaytarish kerak. **Qanday qilib to'g'irlash kerak (soddalashtirilgan yechim):** Yuqoridagi muammolarni bartaraf etish uchun `j` indeksini `i + 1` dan boshlashimiz va juftlik topilishi bilanoq natijani qaytarishimiz kerak. ```javascript const twoSum = function (nums, target) { // 'target2' massiviga endi ehtiyoj yo'q, chunki birinchi topilgan juftlikni qaytaramiz for (let i = 0; i < nums.length; i++) { // Ichki tsikl (j) ni 'i + 1' dan boshlaymiz. // Bu quyidagilarni ta'minlaydi: // 1. nums[i] o'ziga o'zi qo'shilishini oldini oladi (chunki j har doim i dan katta). // 2. Takroriy juftliklarni (masalan, [0, 1] va [1, 0]) topilishini oldini oladi. for (let j = i + 1; j < nums.length; j++) { if (nums[i] + nums[j] === target) { // Agar juftlik topilsa, darhol shu juftlikning indekslarini qaytaramiz. // Bu keyingi keraksiz tekshirishlarni to'xtatadi. return [i, j] } } } // Agar massivda hech qanday mos juftlik topilmasa (odatda vazifada kamdan-kam bo'ladi), // bo'sh massiv qaytarish mumkin. return [] } nums = [2, 7, 11, 15] target = 9 console.log(twoSum(nums, target)) // Natija: [0, 1] ``` **Bu o'zgarishlar nima beradi?** * `i = 0`, `j = 1` bo'lganda `2 + 7 = 9` bo'ladi. `[0, 1]` qaytariladi va funksiya ishlashni to'xtatadi. * Endi `[1, 0]` juftligi tekshirilmaydi ham, chunki `j` har doim `i` dan katta bo'lishi shart. * Natija: `[0, 1]` - bu "Two Sum" vazifasi uchun to'g'ri va kutilgan natijadir. Umid qilamanki, sodda va tushunarli bo'ldi!

agar [3,2,4] kiritilsachi va target 6 bo'lsa 1, 2 qaytadimi

Ha, judayam to'g'ri taxmin qildingiz! Agar `nums = [3, 2, 4]` va `target = 6` bo'lsa, men yuqorida tushuntirgan to'g'irlangan kod `[1, 2]` ni qaytaradi. Keling, qanday qilib ishlashini yana bir bor ko'rib chiqamiz: `nums = [3, 2, 4]` `target = 6` 1. **`i = 0` (nums[0] = 3):** * **`j` = `i + 1` = `1` (nums[1] = 2):** * `nums[0] + nums[1]` = `3 + 2` = `5` * `5` `target (6)` ga teng emas. * **`j` = `i + 1` = `2` (nums[2] = 4):** * `nums[0] + nums[2]` = `3 + 4` = `7` * `7` `target (6)` ga teng emas. * `j` tsikli tugaydi. 2. **`i = 1` (nums[1] = 2):** * **`j` = `i + 1` = `2` (nums[2] = 4):** * `nums[1] + nums[2]` = `2 + 4` = `6` * `6` `target (6)` ga teng! * Shu joyda kod `return [i, j]` ya'ni `[1, 2]` ni qaytaradi va funksiya ishlashni to'xtatadi. Demak, sizning misolingiz uchun to'g'irlangan kod **`[1, 2]`** ni qaytaradi. Bu "Two Sum" muammosi uchun kutilgan va to'g'ri javob hisoblanadi.

lekin 0, 0 qaytayaptiku

Ha, to'g'ri aytyapsiz, agar siz **birinchi yuborgan kodingizni ishlatayotgan bo'lsangiz**, u holda `[0,0]` natijaga qo'shiladi. Keling, nimaga bunday bo'lishini sizning **asl kodingiz** bilan ko'rib chiqaylik: ```javascript const twoSum = function (nums, target) { let target2 = [] // Bu massivga hamma topilgan juftliklar yig'iladi for (let i = 0; i < nums.length; i++) { // i: 0, 1, 2 for (let j = 0; j < nums.length; j++) { // j: 0, 1, 2 (har bir i uchun) if (nums[i] + nums[j] === target) { target2.push(i, j) // Agar yig'indi targetga teng bo'lsa, indekslarni qo'shamiz } } } return target2 // Hamma topilgan juftliklarni qaytaradi } nums = [3, 2, 4] target = 6 console.log(twoSum(nums, target)) ``` **Bu kod `nums = [3, 2, 4]` va `target = 6` bilan qanday ishlaydi:** 1. **`i = 0`** (`nums[0]` = 3) * **`j = 0`** (`nums[0]` = 3): `nums[0] + nums[0]` = `3 + 3` = `6`. * `6` `target (6)` ga teng! * Demak, `target2.push(0, 0)` chaqiriladi. `target2` massivi endi `[0, 0]` bo'ladi. * `j = 1` (`nums[1]` = 2): `3 + 2` = `5`. `target`ga teng emas. * `j = 2` (`nums[2]` = 4): `3 + 4` = `7`. `target`ga teng emas. 2. **`i = 1`** (`nums[1]` = 2) * `j = 0` (`nums[0]` = 3): `2 + 3` = `5`. `target`ga teng emas. * `j = 1` (`nums[1]` = 2): `2 + 2` = `4`. `target`ga teng emas. * **`j = 2`** (`nums[2]` = 4): `nums[1] + nums[2]` = `2 + 4` = `6`. * `6` `target (6)` ga teng! * Demak, `target2.push(1, 2)` chaqiriladi. `target2` massivi endi `[0, 0, 1, 2]` bo'ladi. 3. **`i = 2`** (`nums[2]` = 4) * `j = 0` (`nums[0]` = 3): `4 + 3` = `7`. `target`ga teng emas. * **`j = 1`** (`nums[1]` = 2): `nums[2] + nums[1]` = `4 + 2` = `6`. * `6` `target (6)` ga teng! * Demak, `target2.push(2, 1)` chaqiriladi. `target2` massivi endi `[0, 0, 1, 2, 2, 1]` bo'ladi. * `j = 2` (`nums[2]` = 4): `4 + 4` = `8`. `target`ga teng emas. **Natija:** Sizning asl kodingiz yakunida `[0, 0, 1, 2, 2, 1]` ni qaytaradi. Sizning "0, 0 qaytayaptiku" deganingizga sabab, **birinchi topilgan juftlik** `nums[0] + nums[0]` (ya'ni `3 + 3`) bo'lgani uchun, u `target2` massiviga eng birinchi bo'lib `[0, 0]` ni qo'shadi. **Asl muammo (Two Sum vazifasida):** 1. **Bir xil indeksli elementlarni qo'shish:** Odatda "Two Sum" vazifasida ikkita **turli** elementning (ya'ni, turli indekslardagi) yig'indisi so'raladi. `nums[i] + nums[i]` hisoblash xato hisoblanadi. Sizning asl kodingizda `j` ham `0` dan boshlangani uchun `nums[0]` o'zini o'zi qo'shib tekshiradi. 2. **Hamma juftliklarni qaytarish:** Vazifa odatda **birinchi topilgan juftlikni** qaytarishni talab qiladi, hammasini emas. **To'g'rilangan kodning afzalligi:** Men avvalroq bergan to'g'irlangan kod quyidagi o'zgarishlar tufayli bu xatoliklarni bartaraf etadi: ```javascript const twoSum = function (nums, target) { for (let i = 0; i < nums.length; i++) { // j ni i + 1 dan boshlash, nums[i] ning o'ziga o'zi qo'shilishini oldini oladi // va takroriy juftliklarni (masalan, [1,2] va [2,1]) topmaydi. for (let j = i + 1; j < nums.length; j++) { if (nums[i] + nums[j] === target) { return [i, j] // Birinchi topilgan juftlikni qaytarib, funksiyani to'xtatadi } } } return [] // Agar hech narsa topilmasa } nums = [3, 2, 4] target = 6 console.log(twoSum(nums, target)) // Natija: [1, 2] ``` Bu kod bilan `nums = [3, 2, 4]` va `target = 6` bo'lganda: * `i = 0` uchun `j` `1` dan boshlanadi. * `nums[0] + nums[0]` (ya'ni `3 + 3`) hech qachon tekshirilmaydi. * `i = 1`, `j = 2` holatida `nums[1] + nums[2]` (`2 + 4`) `6` ga teng bo'ladi. * Shunda funksiya darhol `[1, 2]` ni qaytaradi va boshqa tekshirishlarni amalga oshirmaydi. Shuning uchun, "Two Sum" vazifasining standart talablariga javob berish uchun men bergan to'g'irlangan koddan foydalanish kerak.

const addTwoNumbers = function (l1, l2) { l1.reverse() l2.reverse() const l11 = Number(l1.join('')) const l22 = Number(l2.join('')) const newRes = String(l11 + l22) const myArray = [] for (let i = 0; i < newRes.length; i++) { myArray.push(Number(newRes[i])) } myArray.reverse() return myArray } const l1 = [2, 4, 3] const l2 = [5, 6, 4] console.log(addTwoNumbers(l1, l2)) qayerda xato tushuntir

Sizning kodingiz berilgan `l1 = [2, 4, 3]` va `l2 = [5, 6, 4]` misoli uchun to'g'ri natija `[7, 0, 8]` ni qaytaradi. `[2, 4, 3]` aslida `342` ni, `[5, 6, 4]` esa `465` ni ifodalaydi. Ularning yig'indisi `807` bo'ladi, bu esa teskari tartibda `[7, 0, 8]` qilib qaytarilishi kerak. Va sizning kodingiz aynan shuni qilmoqda. **Lekin bu kodda jiddiy "xato" (yoki aniqrog'i, cheklov) mavjud bo'lib, u ko'pgina holatlarda noto'g'ri natija beradi.** Bu xato JavaScriptning sonlarni qanday boshqarishi bilan bog'liq. **Asosiy xato: JavaScript'dagi sonlarning aniqlik chegarasi (`Number.MAX_SAFE_INTEGER`)** Sizning kodingiz quyidagicha ishlaydi: 1. Massivlarni teskariga o'giradi (`[2, 4, 3]` -> `[3, 4, 2]`). 2. Teskari massivdagi raqamlarni birlashtirib, katta songa aylantiradi (`[3, 4, 2]` -> `342`). 3. Ikki sonni qo'shadi (`342 + 465 = 807`). 4. Natija sonni satrga aylantiradi (`807` -> `"807"`). 5. Satrdagi har bir raqamni alohida massivga joylaydi (`"807"` -> `[8, 0, 7]`). 6. Bu massivni yana teskariga o'giradi (`[8, 0, 7]` -> `[7, 0, 8]`). Muammo 2-va 3-bosqichlarda yuzaga keladi: **`Number(l1.join(''))` va `Number(l2.join(''))`** JavaScript'da sonlar (`Number` turi) `IEEE 754` standartiga muvofiq ikki tomonlama aniqlikdagi suzuvchi nuqtali sonlar sifatida saqlanadi. Bu degani, JavaScript juda katta butun sonlarni aniq qilib ifodalay olmaydi. `Number.MAX_SAFE_INTEGER` konstantasi JavaScript'da butun sonlar aniq saqlanishi mumkin bo'lgan maksimal qiymatni bildiradi, bu `9007199254740991` (`2^53 - 1`) ga teng. **Xulosa:** Agar `l1` yoki `l2` massivlari shunchalik uzun bo'lsaki, ularning ifodalagan sonlari `Number.MAX_SAFE_INTEGER` dan oshib ketsa, sizning kodingiz **aniqlikni yo'qotadi** va **noto'g'ri natija beradi**. **Misol:** Aytaylik, bizga quyidagilar berilgan: `l1 = [9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9]` (15 ta 9 raqami) `l2 = [1]` 1. `l1.reverse()` -> `[9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9]` 2. `l2.reverse()` -> `[1]` 3. `l11 = Number('999999999999999')` 4. `l22 = Number('1')` 5. `l11 + l22` = `999999999999999 + 1 = 1000000000000000` Bu yerda `999999999999999` soni `Number.MAX_SAFE_INTEGER` dan kichik bo'lsa-da, ularning yig'indisi `1.0E+15` kabi ilmiy notatsiyada ifodalanishi yoki aniqlikni yo'qotishi mumkin (hatto ba'zi holatlarda `999999999999999 + 1` ning o'zi noto'g'ri hisoblanishi mumkin, ayniqsa raqamlar yana kattalashsa). Agar raqamlar uzunroq bo'lsa (masalan, 20 ta raqam), `Number('99999999999999999999')` qismi noto'g'ri bo'ladi, chunki JavaScript uni aniq saqlay olmaydi. **Boshqa kichik kamchiliklar:** * **Massivlarni o'zgartirib yuborish (Side effect):** `l1.reverse()` va `l2.reverse()` funksiyaga kiruvchi `l1` va `l2` massivlarini to'g'ridan-to'g'ri o'zgartiradi. Yaxshi dasturlash amaliyotida, odatda, kirish ma'lumotlarini o'zgartirmaslikka harakat qilinadi. Buni `[...l1].reverse()` yoki `l1.slice().reverse()` kabi qilib, massivning nusxasini olish orqali oldini olish mumkin. * **Optimizatsiya emas:** Asl "Add Two Numbers" muammosi odatda bog'langan ro'yxatlar (linked lists) bilan bog'liq bo'ladi. Bu yechim ro'yxatlarni to'liq sonlarga aylantirish orqali muammoni hal qiladi, bu esa asl algoritmik yondashuv (raqamlarni birma-bir qo'shish, o'tkazmani hisobga olish) dan chetda hisoblanadi. **To'g'ri yechim (aniqlikni yo'qotmaslik uchun):** To'g'ri yechim (ko'pincha LeetCode kabi platformalarda kutiladigan yechim) sonlarni birma-bir, xuddi qog'ozda qo'shganingizdek, o'ngdan chapga qo'shib chiqishdir, bunda har bir raqamning yig'indisi 9 dan oshsa, "o'tkazma" (carry) keyingi raqamga o'tkaziladi. Bu stringga aylantirish yoki Numberga o'tkazishni talab qilmaydi va cheksiz katta sonlar bilan ishlashi mumkin. Umid qilamanki, bu tushuntirish aniq va foydali bo'ldi!

Line 2 in solution.js l1.reverse() ^ TypeError: l1.reverse is not a function Line 2: Char 5 in solution.js (addTwoNumbers) Line 27: Char 19 in solution.js (Object.<anonymous>) Line 16: Char 8 in runner.js (Object.runner) Line 14: Char 26 in solution.js (Object.<anonymous>) at Module._compile (node:internal/modules/cjs/loader:1554:14) at Object..js (node:internal/modules/cjs/loader:1706:10) at Module.load (node:internal/modules/cjs/loader:1289:32) at Function._load (node:internal/modules/cjs/loader:1108:12) at TracingChannel.traceSync (node:diagnostics_channel:322:14) at wrapModuleLoad (node:internal/modules/cjs/loader:220:24) Node.js v22.14.0. shu xatolik berayapti

Sizning kodingizda kelayotgan `TypeError: l1.reverse is not a function` xatoligi sizning `l1` (va `l2`) o'zgaruvchilaringiz **massiv emas**, balki boshqa turdagi ma'lumot ekanligini bildiradi. "Add Two Numbers" (Ikkita sonni qo'shish) nomli LeetCode kabi platformalardagi vazifa odatda quyidagicha beriladi: **`l1` va `l2` parametrlar oddiy JavaScript `Array` (massiv) emas, balki `ListNode` (bog'langan ro'yxat tugunlari) obyektlari bo'ladi.** **Xato qayerda va nimaga?** 1. **`l1.reverse()`:** `reverse()` metodi JavaScript'dagi **faqat Array (massiv) tipidagi obyektlar** uchun mavjud. 2. **`l1` ma'lumot turi:** Agar `l1` oddiy massiv bo'lmasa (masalan, bog'langan ro'yxat tuguni bo'lsa), unda `reverse()` metodi topilmaydi va "TypeError: l1.reverse is not a function" xatosini olasiz. **`ListNode` qanday ko'rinishda bo'ladi?** Bog'langan ro'yxatdagi har bir raqam alohida "tugun" (node) sifatida ifodalanadi. Odatda, bu tugun quyidagi xususiyatlarga ega bo'lgan obyekt bo'ladi: ```javascript function ListNode(val, next) { this.val = (val === undefined ? 0 : val) // Tugunning qiymati (raqam) this.next = (next === undefined ? null : next) // Keyingi tugunga ishora } ``` Misol uchun, sizning `l1 = [2, 4, 3]` massivingiz aslida bog'langan ro'yxat sifatida quyidagicha ko'rinishda bo'lishi mumkin: ``` ListNode { val: 2, next: ListNode { val: 4, next: ListNode { val: 3, next: null // Oxirgi tugun, keyingisi yo'q } } } ``` Sizning kodingiz `l1 = [2, 4, 3]` va `l2 = [5, 6, 4]` (oddy massiv sifatida) deb e'lon qilingan qismi muammoni keltirib chiqaradi. Agar siz ushbu kodni LeetCode kabi muhitda ishlatayotgan bo'lsangiz, ular sizga `l1` va `l2` ni yuqoridagi `ListNode` obyektlari sifatida berishadi, oddiy massivlar sifatida emas. **Nima qilish kerak?** Siz bog'langan ro'yxatlar bilan ishlaydigan algoritm yozishingiz kerak. Bu degani: 1. **`reverse()` metodini ishlata olmaysiz.** 2. **`join('')` yoki `Number()` kabi funksiyalarni ishlata olmaysiz,** chunki ular faqat massivlar va sonlar uchun mo'ljallangan. 3. **Tugunlarni birma-bir aylanish:** `l1` va `l2` bog'langan ro'yxatlar bo'ylab iteratsiya qilishingiz (tugunma-tugun o'tishingiz) va har bir tugunning `val` (qiymatini) olishingiz kerak. 4. **Raqamlarni "o'ngdan chapga" qo'shish:** Xuddi maktabda ikki sonni qo'shganingizdek, eng kichik (birinchi) raqamlardan boshlab qo'shib borasiz va har bir bosqichda "o'tkazma" (carry) ni keyingi raqamga uzatasiz. 5. **Yangi bog'langan ro'yxat yaratish:** Natijani yangi bog'langan ro'yxat sifatida qaytarasiz. **Misol uchun, agar `l1` va `l2` massivlar bo'lsa, sizning kodingiz to'g'ri ishladi, ammo vazifaning talabi boshqacha.** **To'g'ri yechim (bog'langan ro'yxatlar uchun oddiy misol):** ```javascript // ListNode konstruktori (odatda LeetCode tomonidan beriladi) function ListNode(val, next) { this.val = (val === undefined ? 0 : val) this.next = (next === undefined ? null : next) } const addTwoNumbers = function (l1, l2) { let dummyHead = new ListNode(0); // Natija ro'yxatining boshini ushlab turish uchun yordamchi tugun let current = dummyHead; // Hozirgi tugun, natijani qurishda ishlatiladi let carry = 0; // O'tkazma (keyingi raqamga o'tadigan qo'shimcha) // l1, l2 tugunlari mavjud ekan, yoki o'tkazma bor ekan, tsiklni davom ettiramiz while (l1 !== null || l2 !== null || carry !== 0) { // Hozirgi tugunlarning qiymatlarini olamiz, agar tugun yo'q bo'lsa, 0 deb olamiz const val1 = l1 ? l1.val : 0; const val2 = l2 ? l2.val : 0; // Ikkita raqam va o'tkazmani qo'shamiz const sum = val1 + val2 + carry; // Yangi o'tkazmani hisoblaymiz (agar yig'indi 10 dan katta bo'lsa) carry = Math.floor(sum / 10); // Yangi tugunning qiymatini hisoblaymiz (yig'indining oxirgi raqami) const digit = sum % 10; // Natija ro'yxatiga yangi tugun qo'shamiz current.next = new ListNode(digit); current = current.next; // Keyingi tugunga o'tamiz // l1 va l2 ro'yxatlaridagi keyingi tugunlarga o'tamiz (agar mavjud bo'lsa) if (l1) { l1 = l1.next; } if (l2) { l2 = l2.next; } } // Natija ro'yxatining haqiqiy boshini qaytaramiz (dummyHead.next) return dummyHead.next; }; // Test uchun bog'langan ro'yxatlarni yaratish const l1_node3 = new ListNode(3); const l1_node2 = new ListNode(4, l1_node3); const l1_head = new ListNode(2, l1_node2); // l1 = [2, 4, 3] const l2_node3 = new ListNode(4); const l2_node2 = new ListNode(6, l2_node3); const l2_head = new ListNode(5, l2_node2); // l2 = [5, 6, 4] console.log(addTwoNumbers(l1_head, l2_head)); // Natija: ListNode { val: 7, next: ListNode { val: 0, next: ListNode { val: 8, next: null } } } // Bu [7, 0, 8] deganini bildiradi ``` Bu kod siz bergan xatolikni bartaraf etadi va "Add Two Numbers" vazifasining kutilgan yechimiga mos keladi.

Given a string s, find the length of the longest substring without duplicate characters. Example 1: Input: s = "abcabcbb" Output: 3 Explanation: The answer is "abc", with the length of 3. Note that "bca" and "cab" are also correct answers. Example 2: Input: s = "bbbbb" Output: 1 Explanation: The answer is "b", with the length of 1. Example 3: Input: s = "pwwkew" Output: 3 Explanation: The answer is "wke", with the length of 3. Notice that the answer must be a substring, "pwke" is a subsequence and not a substring. Constraints: 0 <= s.length <= 5 * 104 s consists of English letters, digits, symbols and spaces. tushuntir lekin ishlab berma va tarjimasini qilib ber

Albatta, bu vazifani sodda qilib tushuntirib beraman va tarjimasini ham qilib beraman. --- ### **"Uzunligi eng katta bo'lgan, takrorlanmaydigan belgilar qatorini toping"** **Inglizcha savol:** `Given a string s, find the length of the longest substring without duplicate characters.` **O'zbekcha tarjimasi:** "`s` nomli satr (string) berilgan. Ushbu satr ichidagi hech qanday belgisi (harfi) takrorlanmaydigan eng uzun belgilar qatorining (substring) uzunligini toping." --- ### **Muammoning Mohiyati:** Sizga bir satr beriladi (masalan, "abcabcbb"). Sizning vazifangiz shuki, shu satrning ichidan shunday bir bo'lagini topishingiz kerakki, bu bo'lakda bitta ham belgi (harf) ikki marta kelmasin. Va siz topgan bunday bo'laklarning ichidan eng uzunining uzunligini (nechta belgidan iborat ekanligini) qaytarishingiz kerak. --- ### **Asosiy Tushunchalar:** 1. **String (Satr):** Oddiy matn. Masalan: `"hello"`. 2. **Substring (Belgilar qatori / Ost-satr):** Asl satrning **ketma-ket** keladigan qismi. * Misol: `"abcde"` satrining substringlari: `"a"`, `"ab"`, `"abc"`, `"b"`, `"bc"`, `"cde"` va hokazo. * `"ace"` esa **substring emas**, chunki 'a', 'c', 'e' harflari ketma-ket joylashmagan (o'rtada 'b' va 'd' bor). Bu **subsequence** (ketma-ketlik) deb ataladi, lekin bizga substring kerak. 3. **Duplicate Characters (Takrorlanuvchi belgilar):** Biror belgi (harf) shu qator ichida bir necha marta kelishi. * Misol: `"abca"` da 'a' harfi takrorlangan. `"abc"` da esa hech qanday belgi takrorlanmagan. --- ### **Misollar Tahlili:** 1. **Input: `s = "abcabcbb"`** * **Output: `3`** * **Tushuntirish:** Bu satrning ichida belgilari takrorlanmaydigan eng uzun qismi `"abc"` (uzunligi 3) hisoblanadi. Yoki `"bca"`, `"cab"` ham mos keladi. * Agar `"abca"` ni olsak, 'a' takrorlanganligi uchun bu javob bo'la olmaydi. * Agar `"abcab"` ni olsak, 'a' va 'b' takrorlanganligi uchun bu ham javob bo'la olmaydi. 2. **Input: `s = "bbbbb"`** * **Output: `1`** * **Tushuntirish:** Bu satrning ichida faqatgina bitta 'b' belgisidan iborat bo'lgan qismi (`"b"`) takrorlanmaydigan qator bo'la oladi. Uzunligi 1. Ikki yoki undan ortiq 'b' li qismda 'b' takrorlanadi. 3. **Input: `s = "pwwkew"`** * **Output: `3`** * **Tushuntirish:** * `"pw"` (takrorlanmaydi, uzunligi 2) * `"pww"` (ichida 'w' takrorlangan, javob emas) * `"wwk"` (ichida 'w' takrorlangan, javob emas) * `"wke"` (takrorlanmaydi, uzunligi 3) - Bu eng uzuni. * `"kew"` (takrorlanmaydi, uzunligi 3) - Bu ham eng uzuni. * **E'tibor bering:** `"pwke"` asl satrning bir qismi sifatida ketma-ket joylashmagan (ikki 'w' o'rtasida 'k' harfi bor). Shuning uchun u "substring" emas, "subsequence" hisoblanadi. Bizga esa **substring** kerak. --- ### **Cheklovlar (Constraints):** * `0 <= s.length <= 5 * 10^4`: Berilgan satr bo'sh bo'lishi mumkin (uzunligi 0) yoki juda uzun bo'lishi mumkin (50 mingtagacha belgi). Bu degani, kodingiz juda sekin ishlaydigan bo'lsa, katta satrlar uchun vaqt chegarasidan chiqib ketishi mumkin. * `s consists of English letters, digits, symbols and spaces`: Satr faqatgina lotin harflaridan emas, balki raqamlar, maxsus belgilar va bo'sh joylardan ham iborat bo'lishi mumkin. Bu shuni anglatadiki, siz belgilar joyini hisoblash uchun kichkina o'zgarmas massiv (masalan, faqat 26 ta harf uchun) ishlata olmaysiz, balki belgilarni aniqlashning kengroq usulini (masalan, Hash Map/Set) qo'llashingiz kerak bo'ladi. --- ### **Yechimga Yondashuv (Ishlab bermasdan tushuntirish):** Bu muammoni hal qilish uchun eng keng tarqalgan va samarali usul "siljituvchi oyna" (sliding window) deb ataladi. Tasavvur qiling, sizda ikkita ko'rsatgich bor: biri oynaning chap tomonini (masalan, `left`), ikkinchisi o'ng tomonini (masalan, `right`) bildiradi. 1. **Oynani Kengaytirish (Expand the window):** * `right` ko'rsatgichni satr bo'ylab o'ngga surib borasiz. Har bir yangi belgini ( `s[right]` ) oynaga qo'shib borasiz. * Ayni paytda, oynaning ichida qaysi belgilar borligini va ularni tez tekshirish uchun biron bir ma'lumot tuzilmasidan (masalan, `Set` yoki `Map`) foydalanasiz. 2. **Takrorlanuvchi Belgini Tekshirish:** * Agar siz oynaga yangi belgi qo'shganingizda, shu belgi **allaqachon oynaning ichida mavjud bo'lsa** (ya'ni, `Set` yoki `Map` da bor bo'lsa), demak, sizning hozirgi playingizda takrorlanuvchi belgi bor. 3. **Oynani Qisqartirish (Shrink the window):** * Agar takrorlanuvchi belgi topilsa, siz oynani chap tomondan (`left` ko'rsatgichidan) qisqartira boshlashingiz kerak. * `left` ko'rsatgichni o'ngga surib, har bir belgisini oynadan olib tashlab borasiz (ya'ni, `Set` yoki `Map` dan o'chirasiz). * Bu ishni to takrorlangan belgi oynadan butunlay chiqib ketguncha davom ettirasiz. 4. **Eng Uzunini Hisoblash:** * Har safar oynangizda takrorlanuvchi belgilar bo'lmaganida (yoki oynani qisqartirib bo'lganingizdan keyin), siz joriy oynaning uzunligini (`right - left + 1`) hisoblaysiz va uni hozirgacha topilgan eng katta uzunlik bilan solishtirasiz. Agar joriy uzunlik katta bo'lsa, eng katta uzunlikni yangilaysiz. **Qisqacha qilib aytganda:** Siz bitta ko'rsatgichni (o'ng) doim o'ngga surib borasiz. Agar oynangiz ichida takrorlanish yuzaga kelsa, ikkinchi ko'rsatgichni (chap) takrorlanish yo'qolguncha o'ngga surib borasiz. Har bir bosqichda takrorlanmaydigan qismning eng katta uzunligini eslab qolasiz.